Copilăria de azi VS. Copilăria de ieri

Fiecare om, a auzit măcar o dată, de la cei mai în vârstă, expresia „Pe vremea mea…”. Această afirmație, niciodată nu „a venit” cu destule argumente, așa că, pentru a ne lămuri, i-am întrebat cum era copilăria lor pe adulți, iar aceștia ne-au oferit informațiile necesare, pentru acest articol.

•Iată ce ne-au spus:

1) Bunica, generația Baby Boomers (persoane născute între 1945 si 1964): „Generația mea, se mulțumea cu condițiile de viață pe care le avea. Eram ascultători, poate și mai iubitori. Nu era concurență (materială), toți aveam lucruri la fel. Țin minte că iarna ne dădeam cu sania, eram mulți. Vara, aveam diverse jocuri: „Șotron”, „Baba-oarba”. Ne făceam mingi din cârpe. Mâncam mult mai sănătos. Îi ajutam pe părinți la munca câmpului, la treburile casnice.”

2) Tata, generația X (persoane născute între 1965 și 1979): „În copilărie, stăteam toată ziua afară: mă plimbam cu bicicleta, mă jucam, vara mergeam la iaz, pe câmp. Socializarea era de la copil la copil, nu online.”

Parcă tot nu era destul, deci am continuat cu întrebările: „Crezi că copilăria ta, a fost mai frumoasă decât copilăria de acum?”

Răspuns: „Nu cred că pot spune că eu am avut o copilărie mai frumoasă decât cea de acum. Pentru fiecare om a fost bine când era la acea vârstă.”

•”Sunt diferențe majore?”

„Da. Tinerii de azi trăiesc mai bine: au acces la informație, au dreptul la opinie, sunt apreciați pentru ceea ce fac chiar dacă sunt încă mici. Înainte adulții nu îți ascultau părerile. Copiii au câștigat încredere și respect. Cred că aceste lucruri se datorează și tehnologiei.”

Acestea fiind spuse, cred că putem înțelege diferențele dintre copilăria de azi și copilăria de ieri.

Dacă acest articol v-a fost de ajutor sau pur și simplu v-a plăcut , nu ezitați să lăsați un comentariu aici, ori pe Instagram: @eusuntamaliaa. Zi excelentă!😊

Alimentația

Omul are nevoie de o alimentație sănătoasă fie că este copil, adolescent sau adult. Trebuie să mănânci diferite tipuri de alimente pentru a te asigura că organismul tău primește toate vitaminele si mineralele necesare.

Nutriționiștii împart alimentele în cinci mari grupuri:

1) Carbohidrați (pâine, cartofi, orez, paste, cereale etc.) -Aceștia îți dau energie.

2) Fructe și legume -Furnizează vitamine, minerale, fibre, care păstrează sănătatea sistemului digestiv.

3) Proteine (carne, pește, ouă, nuci, fasole, linte…) -Aceste alimente sunt esențiale pentru creștere.

4) Produse lactate (lapte, brânză, iaurt) -Furnizează organismului calciu, important pentru dezvoltarea oaselor și a dinților.

5) Alimente bogate în zahăr și grăsimi -Aceste alimente includ dulciurile, produsele de patiserie, chipsurile etc.) Poartă denumirea și de produse „junk food”.

Cât de mult?

Mănâncă atunci când îți este foame. Pentru că mâncarea are un gust minunat, e foarte posibil să mănânci mai mult decât ai nevoie. Mănâncă de foame, nu emoțional!

Dacă acest articol v-a fost de ajutor sau pur și simplu v-a plăcut puteți lăsa aici, un comentariu ori pe Instagram: @eusuntamaliaa. Zi minunată și o alimentație sănătoasă!😀

Schimbarea stării de spirit și sentimentele

Acum toată lumea pare înțelegătoare, iar după câteva secunde simți că planeta e împotriva ta. Acum ești fericit, iar în clipa următoare izbucnești în lacrimi. Îți sună cunoscut?

Dacă da, trebuie să știi că ești normal și că nu ești singur. În special, adolescența și preadolescența presupun schimbări emoționale care pot fi inconfortabile. Nu vrei să te porți și să te simți așa; nu ești o persoană rea și nici nu înnebunești.

    •Modificări la nivelul creierului:

Emoțiile extreme cu care te confrunți, la fel ca schimbările fizice, sunt rezultatul faptului că și creierul suferă tot felul de modificări.

Partea din creier responsabilă cu emoțiile se dezvoltă înaintea celei responsabile pentru chestiuni precum luarea deciziilor, înțelegerea emoțiilor celorlalți, planificarea. Deci, nu este surprinzător faptul că adolescenții și preadolescenții au sentimente puternice, dar uneori le este greu să se gândească la consecințe.

    •Noile conexiuni:

Transformările pot afecta felul în care te simți. Uneori îți schimbi dispoziția așa de repede, încât îți e greu să ții pasul. În cele din urmă te vei liniști. În timp ce creierul tău se „recalibrează”, nu e o idee rea să îți dezvolți o nouă aptitudine.

Cercetătorii sunt de părere că unele dintre conexiunile pe care le faci în adolescență devin „de bază” la maturitate, în timp ce altele mor. Așadar, ce poți învăța acum foarte ușor, va fi mai greu, dacă nu chiar imposibil atunci când vei fi mai în vârstă.

Sper că acest articol v-a fost de ajutor! Dacă aveți întrebări ori pur și simplu v-a plăcut acest subiect nu ezitați să-mi lăsați aici, un comentariu, ori pe Instagram: @eusuntamaliaa. Zi liniștită!😊

Siguranța pe internet

Lumea în care trăim, din nefericire, nu este întotdeauna complet sigură.

S-ar putea să nu îți vină să crezi, dar pericole sunt și în mediul online.

•Care pot fi acestea?

Accesarea internetului te poate expune la cyberbullying (vezi articolul anterior), la informații și imagini cu un puternic impact emoțional, etc.

Fii în siguranță!

•Cum să fii în siguranță online:

1) Nu împărtăși informații personale;

2) Asigură-te că ai activat setările de confidențialitate;

3) Nu dezvălui detalii sau secrete de-ale prietenilor tăi;

4) Nu te întâlni niciodată cu o persoană cunoscută online, dacă nu ești însoțit de un adult;

5) Ține-ți parolele secrete și schimbă-le regulat, pentru a împiedica alte persoane să îți acceseze conturile;

6) Blochează persoanele care pot fi periculoase;

7) Dacă vezi ceva care te supără, te îngrijorează sau te face să te simți inconfortabil spune imediat unui adult;

8) Dacă o persoană pe care o cunoști este răutăcioasă cu altcineva online, spune-i cuiva în care ai încredere.

Acestea au fost sfaturile mele. Dacă v-a ajutat ori pur și simplu v-a plăcut acest articol, nu uitați să-mi lăsați un comentariu aici, ori pe Instagram: @eusuntamaliaa.

Examenele; sfaturi

Chiar dacă ne aflăm într-o perioadă mai complicată, unii dau cele mai importante examene din viața de elev: Evaluarea Națională din clasa a 8-a sau Bacalaureatul.

Astăzi, vă voi da niște ponturi pentru a vă putea pregăti îndeajuns și a vă putea concentra în timpul examenului.

Recapitularea:

1) Începe recapitularea cu măcar 3 săptămâni înainte de probă;

2) Începe să repeți în fiecare zi, dimineața, cand mintea este limpede;

3) Subliniază informațiile importante, definițiile, ideile etc;

4) Transferă unele note, vocabularul pe fișe și folosește-le pentru a-ți împrospăta memoria;

5) Fă exerciții folosindu-te de subiectele din anii anteriori.

În timpul examenului:

1) Când primești lucrarea citește-o pe toată, cu atenție;

2) Încearcă să nu te grăbești, chiar dacă ești nervos;

3) Verifică cerințele și subliniază cuvintele-cheie care îți indică modul de rezolvare;

4) Verifică câte puncte se acordă fiecărui exercițiu; rezolvă-le întâi pe cele care „valorează” mai mult;

5) Încearcă să răspunzi la toate întrebările chiar dacă la ultimul/ultimele ai timp doar de notițe;

6) La final, rezervă câteva minute pentru verificare.

Acestea au fost sfaturile mele. Dacă te-au ajutat poți să îmi scrii aici, în comentarii ori pe Instagram: @eusuntamaliaa.

Mult succes!😊

Bullying și Cyberbullying

Unul dintre lucrurile de care se tem mulți copii și adolescenți este hărțuirea.

Pentru a fi considerată o victimă a bullying-ului nu trebuie să fii bătut sau agresat fizic. Amenințările, răspândirea zvonurilor despre cineva și îmbrâncirea sunt forme de hărțuire. Batjocura, poreclele, distrugerea de bunuri, excluderea unei persoane dintr-un grup sau mesajele ofensatoare despre cineva intră în aceeași categorie.

Atunci când ești hărțuit, te poți simți singur sau începi să crezi că este dificil să îți faci prieteni ori să vorbești cu alte persoane de vârstă ta. Bullying-ul îți poate distruge încrederea în sine (vezi articolul despre încrederea în sine ) și sentimentul de siguranță.

În timp, bullying-ul a început să se întâlnească din ce în ce mai mult. La momentul actual, hărțuirea continuă și în mediul online. Aceasta poartă denumirea de CYBERBULLYING.

STOP BULLYING SI CYBERBULLYING!!!

SFAT: Dacă ești hărțuit, amintește-ți că nu tu ai o problemă, ci cei care te hărțuiesc.

„Eu sunt cel care harțuiește?”. Această întrebare ar trebui să ne-o punem cu toții.

Uneori, tinerii sunt îndemnați de prieteni să hărțuiască și acceptă pentru a nu fi excluși din grup. Alții se simt nefericiți și se răzbună pe cei din jur. Este nevoie de mult curaj pentru a te putea opri, odată ce a devenit un obicei. Dar numai pentru că ai fost victima bullying-ului NU înseamnă că trebuie să faci același lucru, la rândul tău.

Vorbește cu un părinte, un profesor sau o persoană în care ai încredere. Aceștia te-ar putea ajuta.

Dacă ați trecut printr-o perioadă de bullying, v-am ajutat ori pur și simplu v-a plăcut acest articol, nu uitați să lăsați un comentariu aici sau pe Instagram: @eusuntamaliaa.

Zi minunată!😊

Încrederea în sine

Atunci când lucrurile din jurul tău se schimbă, este foarte ușor să îți pierzi încrederea în tine și să începi să ai îndoieli în privința abilităților tale, a felului în care arăți, a relațiilor cu ceilalți, dar și a propriei persoane.

Adolescenții, dar și unii adulți tind să se învinovățească destul de ușor și ar putea descoperi că încrederea pe care au avut-o în ei atunci când erau mici începe să se destrame. Lipsa de încredere te poate face să te simți neîndemanatic, jenat, sfios si poți chiar să crezi că provii din cea mai bizară familie de pe pământ. Te poate face incapabil să reziști presiunii venite din partea altor oameni care vor să te determine să faci lucruri pe care nu le vrei sau pentru care nu te simți pregătit.

Pentru recăpătarea încrederii ai nevoie de niște ponturi:

1) Spune-ți că nu trebuie să fii perfect;

2) Spune-ți că nu trebuie să fii bun la toate;

3) Încearcă să fii mândru de lucrurile la care ești bun (indiferent care ar fi acelea) și să îți îmbunătățești performanțele;

4) Încearcă să nu te compari tot timpul cu alții (oamenii aceștia nu au viața ta, familia ta sau talentele tale);

5) Nu fi prea critic cu tine atunci când faci o greșeală – așa înveți;

6) Spune-ți că nu contează dacă cineva nu te place. (Nu toată lumea trebuie să te placă și nici tu nu trebuie să placi pe toată lumea).

Dacă înveți să ai încredere în tine, nu vei avea nevoie să îi critici, să-i judeci sau să-i desființezi pe ceilalți pentru a te simți mai bine (vezi articolul despre bullying). Mai înseamnă și că nu trebuie să îți petreci timpul făcandu-ți griji despre ce ar putea gândi ceilalți despre tine, comparându-te cu alții sau încercând din greu sa devii la fel de popular si la modă precum alte persoane.

Sper că acest articol v-a fost de ajutor! Părerile vi le puteți expune aici, în comentarii sau pe Instagram: @eusuntamaliaa.

Zi liniștită!🤗

Prezentări și tot tacâmul!

Bună, bună, dragi cititori! Acesta este primul meu articol, în care, mă voi prezenta.

Mă numesc Amalia, iar hobby-urile mele sunt dansul și bineînțeles scrisul. Sunt o persoană normală. Mă consider prietenoasă, deci, sper că îmi voi face mulți prieteni în mediul online,pe voi!

Acest blog, cel puțin pentru început, va face referire la adolescență: întâmplări de-ale mele, sfaturi pentru voi. Probabil voi aborda mai multe teme, pe care voi, doriți să le discutăm.

Nu sunt specialist, dar trec prin această perioadă, pas cu pas. Sper sa vă fiu de ajutor și de ce nu, să vă înveselesc.

Îmi puteți expune părerile și dorințele voastre aici, în comentarii sau pe Instagram: @eu suntamaliaa.

Ne „revedem” în următorul articol! Zi liniștită!🤗

Creează-ți site-ul web la WordPress.com
Începe